Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Istorija>A. Gurevičiaus kultūros kategorijos ir viduramžių "kultūros modelis"
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

A. Gurevičiaus kultūros kategorijos ir viduramžių "kultūros modelis"

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Dėstymas. Masinės viduramžių kultūros apraiškos. Asmenybės apibrėžties kontūrai.

Ištrauka

Šioje knygoje vienas žymiausių Rusijos kultūrologų ir istorikų A. Gurevičius
siekia iš¬nagrinėti viduramžių kultūrą, atskleisti jos vidinę struktūrą.
Kategorijų analizės centre yra viduramžių žmogus, jo mąstymas, pasaulėžiūra, poelgiai. Juos A. Gurevičius nagrinėja, vadovaudamasis istoriniu požiūriu į civilizaciją. Nagrinėjant šios epochos kultūrinius savitumus autorius imasi makroistorinio "pasaulio modelio" vaizdinio konstravimo. Knygoje bandoma užčiuopti viduramžių žmonių dvasinio ir materialiojo pasaulio kasdienybę, jos būsenas, ir net jausenas.
Knygoje autorius nori parodyti, kad viduramžių pasaulio modelį galima atkurti tik perpratus tos epochos žmonių gyvenimą, elgesį, kultūrą, perpratus jų vertybių sistemą, sąmonės aspektus, pasaulėjautą, vaizdinius ir simboliką.
Pagal A. Gurevičių istorikas privalo sukurti metodus, garantuojančius daugiau ar mažiau objektyvią turimos medžiagos traktuotę. Tam autoriaus nuomone, reikėtų išaiškinti pagrindines universalias kultūros kategorijas, be kurių ji neįmanoma ir kurios persmelkia ją visuose jos kūriniuose. Tai kartu yra ir pagrindinės žmogaus sąmonės kategorijos.
Šioje knygoje A. Gurevičius iš esmės analizuoja Vakarų Europos viduramžius, remdamasis Viduramžių epochos medžiaga, kuri, teigia autorius, nėra labai gausi. Nors istoriniai šaltiniai (kurie, beje, dažnai yra kartu yra kultūros paminklai) ir teikia žinių apie istorinius faktus - kur išryškėja etiniai principai, žmogaus pasaulėjauta, santykis su laiku, visuomeniniai santykiai – t. y. autoriaus įvardintas kategorijų struktūras, tačiau autorius pažymi, kad viduramžių šaltinių medžiaga yra nepilna, fragmentiška, kadangi ne viskas išliko. Tuo labiau, kad net ir išlikusi medžiaga toli gražu nebūtų pakankama. Juk autoriui kaip tyrėjui, užsibrėžusiam metaistoriškai tyrinėti mentalines viduramžių žmonijos struktūras, analų paradigmos terminais kalbant, reikia analizuoti ilgąjį laiko tėkmės lygmenį, kurio kitimas yra tiek pat "pastebimas kaip žolės augimas" . Bet tuo pačiu reikia matyti ir socialinius - psichologinius visuomenės paveikslus. O šie savo esme reikalauja kuo detalesnio vaizdo – žvilgsnio iš arčiau, tai yra fokusavimosi į trumpąjį laiką. Todėl autorius pažymi, kad būtų naivu kiek išsamiau rekonstruoti viduramžių kultūrą, nes "ji – tikras aisbergas, kurio didžioji dalis - nematoma" . Dar knygos pradžioje pažymima, kad " mūsų žinios apie viduramžių mintį ir kultūrą pernelyg fragmentiškos [...], todėl bet koks tvirtinimas neišvengiamai yra hipotetinis, reikalaujas išlygų ir patikslinimų". Taigi, autoriaus pozicija balansuojanti makro ir mikro istorijos sankirtoje, o socialinis – psichologinis epochos vienetas vidurinių amžių žmogus, kaip teigia autorius, lieka abstrakcija. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-06-16
DalykasIstorijos referatas
KategorijaIstorija
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis15.12 KB
AutoriusValidas
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai0 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word A. Gureviciaus kulturos kategorijos ir viduramziu kulturos modelis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 3 Klasė/kursas
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą