Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Istorija>"Da Vinčio kodas" ir jo kritika istorikų darbuose: lietuviškos refleksijos spaudoje
   
   
   
2
naudingas +4 / nenaudingas -2

"Da Vinčio kodas" ir jo kritika istorikų darbuose: lietuviškos refleksijos spaudoje

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Trumpas autoriaus ir knygos "Da Vinčio kodas" pristatymas. Referato uždaviniai. "Da Vinčio kodo" kritika istorikų darbuose. Lietuviškos refleksijos spaudoje. Išvados. Išnašos.

Ištrauka

Dan Brown – Jungtinių Amerikos Valstijų rašytojas, detektyvinių trilerių autorius. Reprezentuoja pliuralistinę JAV religinę kultūrą, jos liberalistinį, tradicijos nesaistomą požiūrį į krikščionybę1. Jis neturi akademinio filosofinio ar teologinio išsilavinimo. Menkiau žinomi pirmieji rašytojo darbai, kuriuose nėra religinės tematikos. Meninės raiškos principu Browno romanų stilius gan skurdus – čia nerasime metaforų, palyginimų ar kitokių originalesnių kalbinės raiškos priemonių2. Stiprioji rašytojo vieta – gebėjimas konstruoti detektyvinio siužeto įtampą ir ją išlaikyti per visą kiek ištęstą romano naratyvą.
Brownas didžiąją dalį informacijos apie Siono Vienuolyną sužinojo iš knygos "Šventasis kraujas, šventasis Gralis", kurią parašė Michaelis Baigentas, Richardas Leighas ir Henry Lincolnas. Jų knygoje minimi 1975 metais Paryžiaus nacionalinėje bibliotekoje rasti pergamentai – Les Dossiers Secrets, kurie neva įrodo"Da Vinčio kodo" knygoje plėtojamą mintį apie Marijos Magdalietės ir Jėzaus santykius. Tie pergamentai yra absoliučiai fiktyvūs. 1954 m. Pierre‘as Plantardas įkūrė nedidelį visuomeninį klubą, kuris vadinosi Siono vienuolynas. Organizacija iširo 1957 m., bet Plantardas išsaugojo jos pavadinimą. 1960 – 1970 m. Plantardas surinko tam tikrą kiekį fiktyvių dokumentų, kurie "įrodė" Jėzaus–Marijos Magdalietės teoriją3.
Knyga: Viešėdamas Paryžiuje simbolių tyrinėtojas Robertas Lengdonas iš Harvardo universiteto sulaukia netikėto naktinio skambučio. Muziejuje nužudytas pagyvenęs Luvro kuratorius, o šalia jo kūno rastas keistas šifras. Lengdonas ir talentinga kriptologė Sofi Nevė (nužudytojo kuratoriaus anūkė) sprendžia painias mįsles; juos pribloškia Da Vinčio darbuose atrastos paslėptos užuominos, kurias mato visi, tačiau jų prasmę tapytojas sumaniai įslaptino. Uždanga tarsi pakyla Lengdonui atskleidus neabejotiną tiesą - velionis kuratorius buvo Siono vienuolyno narys; Siono vienuolynas - slapta draugija, kurios nariai kažkada buvo seras Izaokas Niutonas, Botičelis, Viktoras Hugo ir Da Vinčis. Lengdonas nujaučia, kad jie atskleis kvapą gniaužiančią istorinę paslaptį (apie dingusį Gralį), apie kurią jau seniai sklando gandai, tik, deja, ji kelia didžiulį pavojų. Kūrinio eigoje jam tenka bėgti nuo policijos ir netgi sprukti į Angliją. Lengdono lūpomis pasakojamos istorijos apie Jėzaus ir Marijos Magdalietės vedybas, jų vaiką, ir esą iš jo vėliau kilo Prancūzijos karaliai.
Knygoje Opus Dei (Katalikų Bažnyčios asmeninė prelatūra) pavaizduota kaip žudikų fanatikų organizacija, taip pat pažymima nuolatinė organizuotų religijų kritika - ypač tradicinės Europos katalikybės – neslepiama simpatija feministinei ir net deivės garbinimo ideologijai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-15
DalykasIstorijos referatas
KategorijaIstorija
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai11
Dydis22.17 KB
AutoriusEdita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasAsist. Marius Ščavinskas
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasHumanitarinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Da Vincio kodas ir jo kritika istoriku darbuose lietuviskos refleksijos spaudoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Asist. Marius Ščavinskas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+4
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą